2:a veckan

Så har vi börjat att riva...

Första anhalten blev tegelväggen framför oljetanken. De gröna dörrarna åkte upp och stenen ut på släpkärran utanför... Så var det rören till oljetanken som skulle sågas av. Den kvällen var Jöns både skavd och mörbultad i hela kroppen efter att ha kravlat runt ovanpå oljetanken.


Väggen mellan köket och vardagsrummet blev nästa offer. Det är spännande att se hur rummen ändrar sig. Så var det skorstenen i tvättstugans tur. Tungt och dammigt!


Efter det att Jöns rivit mellanväggarna i vinkelbyggnaden tog jag bort listerna och började på att riva ner innerväggarna. Först ut på gräsmattan med bråten, sedan ut i garaget på släpkärran. Den typ av platta kan inte ligga ute om det blir regn, då blir det tungt som bly. Träning, det är vad det är...
Ups! där tittade en korsvirkesvägg fram.

Så stod jag plötsligt i det som ska bli vårt nya badrum. Badkar med lejontassar vill jag ha och dubbelvaskar så vi slipper trängas, det har Jöns bestämt. Många beslut är det. Så är det ju kök. Vad ska man välja? Just nu är jag förälskad i Tibrokök. Har varit I Halmstad och tittat. Får se vad det blir.
I slutet av veckan anlitade vi ett företag som plockade ut oljetanken åt oss, så är det plösligt riktigt stor plats i blivande tvättstugan.
JH
                                                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0