Lite ute, lite inne...

Pannan åkte ut (Glänninge återvinningscentral fick ta hand om den). Värmen av då alltså. Jöns satte dit en fläkt så att vi skulle kunna vara där utan att frysa. Jag har jobbat med att ta hand om alla plantor som var utanför vinkeln.
Åh så mycket fint det finns i denna trädgård. Mer än en gång har jag saknat Sven (Svärfar) han skulle sett detta. Inte bara beundrat (för det vet jag att han hade gjort) utan gett mig råd. Vad är det och hur tar man hand om allt detta.
Jag satte spaden i marken och fick upp en mängd olika plantor. Rosor, pioner och förgätmigej, det kunde jag konstatera. Så var det vindruvor och en annan slingerväxt som ej presenterade sej. Jöns fick ta ner Järneken, Ja, vi vet att den är fin men där den står ska Julia bo. Några rosor planterade jag direkt på ett annat ställe i trädgården. Resten tog jag med hem till Björkäng och planterade i "runda landet". Får se om det kommer tillbaka till Gamlebygatan eller om det får stå kvar.  På kvällen kände jag att jag varit ute mycket, det blossade om mina kinder.
Julia jobbade med kantstenarna runt landet. Det var riktigt stora bumlingar. Hon slet som en häst. 
   

                                                                         

Karin (svärmor)och syster Ingrid och Kalle var på besök det var kul att få visa Karin. Hon kan ju inte förflytta sig så lätt så det var extra kul. Så blev vi inbjudna till Gun-Britt och Janne på fika. En sådan kaka hon gjort. Där träffade vi även Bittan och Uffe. De bor i ett pyttehus längre ner på gatan. Det var en välbehövlig paus.

Så fortsatte vi att jobba. Jöns grävde och grävde i vinkeln. Han säger att han tycker att det är roligt!!!
Jag rev ner väggarna i tvättstugan (lersten) och slängde ut på släpet genom "gröna dörrarna". 

         

Så tittade "den andra" Gun-Britt in och Julia fick tillfälle att hälsa på henne (efteråt sa hon vilka trevliga grannar vi har mamma!).
Det är ju snart påsk, så jag påskpyntade i fönstren ovanför "gröna dörrarna". Det blev fint. Jöns har sett massor av människor stanna och kommentara mitt pynt. Kul att det märks.


image21


På tal om folk som passerar... Så mycket människor det är som stannar och pratar. Ja det är ju klart, vi gör ju något ut över det vanliga det kan man ju verkligen säga.  Toan på övervåningen åkte ut. Den har gjort sitt.
Sedan har jag klippt ut en massa bilder med inredningstips från tidningar och kataloger. Dem skall jag sedan limma upp på ett stort papper, som inspirationskälla.

Ja så är det ju kök (Vill ha snyggt kök! ). Jakten går vidare. Har fått ett par snygga förslag nu.

Det finns ju en del blåbetong i huset. Så vi har haft en radonmätare på plats några dagar. Men det verkar som om det är så låga nivåer att det är helt ok. Det känns skönt man vill ju bo i ett friskt hus.

Janet

Kommentarer
Postat av: Torbjörn Molin

Hej på er alla på Gamlebygatan, Har ånyå kollat in vad som händer. Det har liksom blivet en rutin. Och händer gör det, må man säga, det tar sig, man kan skönja ljuset i tunneln, och jag förstår Janets otålighet att få börja med pyslet, gardiner dit och gardiner hit, en liten lampa här och en där.

Kan bara inrömma att ni är en enträgen och härdig familj, här hänger inget lätt.

Lycka till på slutvarvet, hälsas det från Naisiai, Torbjörn.

2008-10-07 @ 17:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0