Nu vänder vi blad

  Nu har det hänt en hel del!
Ni undrar klart vart jag har tagit vägen, men jag har haft händerna fulla och jag har varit såå trött. Så har vi varit på semester med. En härlig välbehövlig semester i solvarma Thailand. Här kan ni se två vackra vyer från våra äventyr.

Utsikt från vår vandring i nationalparken





Vy från vår kanotfärd på en flod i regnskogen. Vi bokade en utflykt med elefantridning och paddling i uppblåsbar kanot. Vi såg ormar, apor och en groda. Vet ni föresten att apor kan dyka? Det ser helt samslöst ut, de klättrade upp i träden och dök rakt ner i vattnet.  Vi var helt faschinerade.
Vi solade med så klart ...men vi gilllar att uppleva saker och det gjorde vi verkligen.



Åter till Sverige...

Vi har sålt gården.
Jag vågade nästan inte tro på att det skulle gå vägen. I tider som dessa, när tidningar och tv bara sänder ett enda budskap dvs EKONOMISK KRIS! Visserligen sa omgivningen att det ska väl inte vara något problem att få "det stället" sålt, men jag vågade inte ta ut något i förväg. Vi hade två intressenter som turades om att lägga bud. I stort sett varje dag hade jag kontakt med Uffe på Danfors och fick aktuell rapport. Han gjorde ett bra jobb och till slut var det bara en kvar, så var det klart. Dagen innan vår semester skrev vi på papperna och när vi kom hem på kvällen firade vi med champange. En sådan lättnad det var. Nu kunde vi vända blad!
Den 1 mars tillträder de nya ägarna. Det skall bli antikaffär på Björkäng.


Så till Gamleby
Vi har haft lite hjälp med taket. Att balansera stora gipsplattor uppe i taket är ingen lekstuga precis. Anders och Body kom och hjälpte till. Body är kort i rocken och var jättelycklig att han nästan nådde upp i taket. Jöns lade fram en diaplatta som Body kunde stå på när de gipsade taket, så blev det "Bodyplattan" 



En välbehövlig fikastund.



Här skruvar Jöns plattorna i taket. Inte konstigt att han har ont i nacken.



          

Själv har jag jobbat med tvättstugan. Jöns har spacklat, jag har putsat och målat. Grund färgen är ljusblå så det har varit ett himla jobb att få det jämnt och fint. Men bra blir det.





Det är en massa isolering som ska på plats överallt. Här ser man Julias rum.




När isoleringe är på plats ska man göra en sk diffspärr. Dvs man sätter upp plast så att inte värmen innifrån vandrar ut genom väggen och bildar fukt. Det gör man i alla ytterväggar och yttertak. Lite akrobatiska moment krävs...





När isolering, el och plast var på plats så reglade vi upp för takgipset. Mycket hoppande på stege upp och ner.





Väggarna ut mot kontoret har vuxit fram. Tillvänster är det ett förråd och till höger ingång till Julias rum.






Trädgård i vinterskrud.
En lördagsmorgon hade varit frost på natten. Jag tog kameran och gick ut i trädgården.
Se själv vad jag hittade!

En frusen ros.




Kärleksört.





Frusna anemoner.




Ett ensamt äpple.



Det var verkligen en godomlig morgon!

Janet


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är så spännande att läsa din blogg och vilka vackra bilder sen!

2008-11-11 @ 06:55:53
Postat av: Bodil

Rosen är ju sååå vacker.

2008-11-13 @ 22:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0