Projekt


Vi skulle ha kalas och jag var sugen på att duka fint.
Inspirationen hittade jag i blomsteraffären på Maxi.
Björkris som bundits samman och lagts på bordet med blockljus i olika färger och några tulpaner instuckna i riset.
Så här fint blev det.






Här håller Jöns på att böja en golvlist som ska sitta på den runda duschens utsida.
Har man ingen rund så gör man rund!



Så var den färdigböjd.



Visst den passar med.


Och här är den på plats.





Här syns ett gammalt telefonbord som jag målat och fixat till. Jag älskar den lilla fågelknoppen på lådan.


Länge har det saknats ett trappräcke, till alla besökares förfärna. Hur kan ni ha det så, man kan ju ramla ner?!
Nej vi har inte ramlat ner men klart vi ska ha trappräcke.
Här mäter Jöns ut lämpligt avstånd på spjälorna.



Rätt lutning ska det vara.





Lite färg ska den ha!



Så var det klart!



Jöns har påbörjat sitt Kalle Anka projekt. Vilket är en vagn med bastu, vedeldad badtunna och ett trädäck. Det skall han bygga på vårt gamla husvagns chassi. Här är han i full fart med att slakta den gamla husvagnen. Inte nog med att han massarkerar husvagnen, han slog sig själv på smalbenet med kofoten med full kraft.

Som vanligt så följer grannarna hans påhitt med spänning!



Inredningen skall ut såklart...



Vad vore våren uta dessa ljuvliga tulpaner. Jag köper mängder, de är ju såååå vackra.




Katten Kajsa myser på min nystrukna linneservetter.
Jag myser inte lika mycket kan jag säga:(



Julia håller för tillfället till i Norska Larvik och jobbar på Farris Bad som är ett flott SPA hotell. Vi tog en tur dit och hälsade på henne. På bilden är vi på utflykt i Stavern. En underbar liten ort med härlig båthamn.
Husen var små och vita.



Här syns själva hotell och SPA delen.
Längst ut syns den trappa som leder till ett svalkande dopp i havet efter en stund i bastun.



Julia i tjänst.





Nästa steg på Gamlebygatan är trädgården.
På återseende.
JH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0