Ömsom sol ömsom regn!

Strawberry daiquiri är en riktigt härlig sommardrink, visst ser det gott ut?!
 
 
 
Inför vår traditionellan loppis tillsammans med grannarna på Gamlebygatan har Jöns och jag tillverkat olika sorters blomlådor. Vi sålde ju våra överblivna prylar på förra årets loppis så det fick bli nyproduktion.
Jag hade hittat bilder nätet som fick fungera som inspiration, så satt vi en fredagskväll
och bestämde mått och antal av varje.
Dagen därpå sågade Jöns upp delarna och monterade ihop hela klabbet.
Sedan tog jag vid med målningen. 
 
 
 
En av blomlådorna hade ett utsågat hjärta. Av själva hjärtat gjorde vi sedan små skyltar
med info om loppisen som vi satte upp på lite olika ställen i stan.
 
 
 
 
Så här fina blev dem!
 
 
 
 
 
 
 
 
Min favorit.
 
 
 
 
 
 
Kvällen före loppisen bakade jag bullar. Jag anade ju att det skulle komma en del bekanta.
Riktigt goa blev dem och populära bland besökarna. 
 
 
 
Vi hade fått jul och påsk saker av min syster och en del uddagrejer från en bekant som har butik.
Vi hade även bjudit in svägerskan Inger och kompisarna Magnus och Mia som tillverkar diverse trädgårdspynt, Sandström bygg och inredning.
 
Så vevade vi igång själva loppisen. Redan innan utsatt tid började det komma folk. 
Förutom att vi sålde en hel del av våra grejer (blomlådorna gick bäst) så blev det en härlig kväll med mycket prat och skratt. Många berömde vår trädgård och vi var så klart glada och stolta.
Vädret visade sig från sin bästa sida.
 
 
 
Här pratar jag med fröken Ulla som jag hade i 1:a klass på Genevadsskolan.
 
 
 
...några fikande kolleger från Jöns jobb och en av Frasses dagmattar (till höger i bild).
 
 
 
I år är det bärår! Det formligen har exploderat bland våra bärbuskar.
Bara att gå ut och frossa.
 
 
 
...så har vi ju vår frukthund, Frasse!
 
 
Man kan baka av frukten med.
 
 

Det är inte bara frukthunden som gillar våra bär, utan även våra fruktfåglar!
 
 
 

Så, nu får vi behålla våra bär.
 
 

Mums.
 
 
 

Jöns fixar med grunden på framsidan av huset. Här knackar han ner, jämnar till och murar upp igen.
 
 

Så målas det lite mellan skurarna.
 
 
Här tar Jöns en välförtjänt tupplur i gästboden.
 
 
 
Katten Kajsa har blivit väldigt tv intresserad.
 
 
JH
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilket fint inlägg som vanligt och vad roligt att det gick bra på loppisen, hade planer på att komma ner men jobbade kväll då. Hoppas du njuter av semester trots så där väder men mer tid till blogg (= kram på dig

2012-07-11 @ 07:07:05
Postat av: Ann-Louise Sundberg

Hej Janet !!! Vilken fin blogg du har och vilket jobb Ni har haft !! fick riktiga "tillbaka minnen :))) Kommer ihåg när ni köpte gården i Mellby
och vad fint ni gjorde där !! har nu tittat på bilderna i din blogg och förstår vilket jobb ni lagt ner !!!! Men såååååååå jääättttteeee fint det har blivit Ni är fantastiska !!! nästa sommar när jag kommer hem hade det varit kul att träffas och prata lite minnen :)))) Kram till Er båda !!!! Ni är er lika !!!!! Kramizzzzar

Svar: Härligt att ha dej på tråden AL. Nu kan vi följa varandras liv trots avståndet!Klart vi ses nästa sommar!
Kram
Janet Harrysson

2012-09-17 @ 13:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0