Äntligen!

 
Ja... Nina och alla ni andra som undrat vart jag tagit vägen, här kommer så äntligen ett nytt inlägg.
 
 
¦
Såhär fint var Magnoliaträdet i våras
¦

¦
På blomsteraffären på Maxi hittade jag dessa fina blomlådor som passar sååå bra till huset.
¦
 

¦
Persikoträdet i full blom.
¦
¦
 
Riktigt härliga Petunior i lila och gult på våra grindstolpar.
¦
 

 
¦
Förra hösten planterade jag tulpaner i de nya landen.
Så när våren kom så kröp dessa ljuvliga skapelser fram.
 
 
¦

 
¦
Magiskt!
 ¦

 
¦
Så har Jöns har avslutet projektet med den vedeldare badtunnan.
För att värma upp vattnet går det åt en skottkärra ved.
Nu är det bara att bada på.
¦
 
 
 
¦
Här syns premiärdoppet. När vi så ligger där i plurret och myser så kommer grannen Björn på andra sidan staketet och undrar om han får bjuda på ett glas vin. Visst får han det.
Jöns sträcker över åran (som annars används för att röra runt vattnet med) och langar in två glas vin.
Trevliga grannar!
 

 
¦
Under våren har vi haft besök av min brorsdotter Marika och hennes familj. De bor annars i Los Angeles och det var så kul att träffa dem igen. 
¦
 

Max, Marika, Mattias och Travis.
 
¦
Jöns har opererat sitt krokiga lillfinger. Han var gipsad under de två första dagarna för att sedan få en skena.
Som tur är var det vänsterhanden och när gipset väl var borta jobbade han finfint med den friska handen igen.
Sådan är Jöns!
 ¦
 

 
¦
Frasses gamla soffa ute på trädäcket har fått en ansiktslyftning i vår. Ny färg och en somrig vaxduk på dynan.
Frasse är nöjd!
¦
 

 
¦
När rabarberna stack upp bakade jag denna läckra kaka. Receptet kommer från Vallåsens Värdshus kokbok Köket och trädgården.
Ljuvligt gott.
¦
 

 
¦
En tråkig tisdagskväll kan piggas upp med lite läcker mousse.
 

¦
Så är det åter dags för vår loppis här på Gamlebygatan. Jöns och jag har ju inte så mkt grejer kvar att sälja så vi har gjort lite nytt istället. Det blir blomlådor i olika modeller. 
Välkomna!
¦
 

¦
 
Vi säljer bla snygga blomlådor.
¦
 
Lev väl 
JH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0